Cukierki reklamowe w marketingu skierowanym do dorosłych

Cukierki reklamowe
Cukierki reklamowe

Większość współczesnych przedsięwzięć związanych z marketingiem jest skierowanych do wybranej grupy osób, który w żargonie reklamowym nazywa się targetem. Taki target to konkretne osoby, które coś łączy, mają jakąś cechę wspólną. Jakie to mogą być cechy? Np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykonywany zawód czy zainteresowanie/hobby. Targetem mogą stać się dla przykładu ludzie dorośli – jako grupa posiadająca liczne łączące ich „elementy”. Jak powinien wyglądać marketing skierowany do dorosłych? Z pewnych względów może on przypominać ten, którego grupą docelową są dzieci, ale w innych aspektach wymienić można sporo różnic. Opłaca się napisać o tym parę słów, bo temat jest na pewno „na czasie”.Przede wszystkim dorośli są nieco mniej niż dzieci podatni na gadżety reklamowe. Takie np. cukierki reklamowe nie są tutaj tak skuteczne. Nie oznacza to, rzecz jasna, że nie opłaca się zupełnie propagować usług i produktów za pośrednictwem cukierków tego rodzaju. Są pewne sposoby na to, aby nawet dorosłych przekonać do zainteresowania się daną marką poprzez cukierki reklamowe.

Przede wszystkim należy je umieszczać w miejscach bliskich położeniu produktów, które dana akcja marketingowa promuje. Chodzi tutaj o to, że jeżeli produkt, dajmy na to książka, ma być promowana, wykłada się w jej pobliżu wspomniane Cukierki reklamowe, których celem jest przykucie uwagi potencjalnego czytelnika.

Dane cukierki powinny mieć, co oczywiste, nadrukowane logo firmy, wspólny tytuł z książką, ewentualnie też inne elementy kojarzące się z tą książką, autorem, wydawnictwem albo tematyką, o której książka opowiada.

Jak pokazuje praktyka, takie działania mogą być efektywne, ponieważ cukierki te faktycznie przykuwają wzrok, mogą zachęcić, stanowić pyszny „wabik”, itd.

A zatem marketing skierowany do dorosłych także zawiera w sobie komponenty tego, który kieruje się do wszystkich innych grup docelowych, wspomnianych targetów. Z tą tylko różnicą, że nie wszystkie techniki można tu zastosować, a należy wybierać te, które będą najlepsze, jak podany wyżej przykład cukierków zachęcających do kupna danej książki.